夢解き ~夢の世界からのメッセージ~

夢分析専門のブログです。心理学をベースにした、かなり専門性の高い夢分析を行っています。夢占いとはまた違う解釈で分析していくので、過去記事などを参照してください。

コットン動画第二弾「アンとヨウ」

おはようございます。
癒やしの動画、コットンの動画の第二弾が出来上がりました!

桜の開花に間に合って良かったです(^^;)
桜をテーマにしたもので、日本人の感性を他の文化の方々に説明する時に分かりやすく表現したものです。
これできっと、伝わるかな……?



"Anne and Yoū"
I would like to tell that Japanese people feel a Cherry tree as "a life".
Why they like "Ruined transiency", I guess people of different culture wonder it, so I would like to tell why.
To look at the cherry blossoms, many Japanese consider a "view of life and death".
Cherry blossoms will image the youth. And It will lose remain scattered beautiful, so we are regarded as "untimely death". It is reminiscent of the death of young people, I feel that it is fleeting it. So, in the mind of the Japanese people, it feels in the ephemeral life, beautiful to the cherry tree.

「アンとヨウ」
私は、日本人は「人生」を桜に感じていることを伝えたいと思います。
彼らの「滅んでいくはかなさ」を好きなのを、私は異なる文化の人々がそれを疑問に思い

­ますので、私は理由を教えしたいと思います。
たくさんの日本人は、桜を観て「死生観」を考えます。
桜の花は若さをイメージします。そして、美しいまま散っていく様を、「早すぎる死」と­捉えています。それは若い人たちの死を連想させ、儚いと感じさせます。だから、日本人­の心には、桜を「儚い命で、美しい」と感じます。